Adriana Ardeu, bis. Gloria, Arad
Descarcă aici: Filtru- lectie sau magie
Cu toţii ştim că adevărurile puse în imagini ( ilustrate) sunt asimilate şi înţelese mai uşor de către copil, şi de altfel, chiar şi de către un adult. O lecţie fără o ilustraţie fie ea, imagine, povestioară, experiment sau o acţiune) e ca o casă fără geamuri: nu intră lumina. Dar cum pot eu ca învăţător deosebi între o idee bună, care ajută la transmiterea şi inţelegerea mesajului, şi una care uimeşte doar, dar distrage de la scop? Cum aş putea să mă asigur că folosesc idei interesante şi relevante pentru nivelul de inţelegere al copilului, dar în acelaşi timp, să nu exagerez, folosind prea multe ,,artificii’’ care până la urmă să capteze copiii prin divertisment dar să îi îndepărteze de esenţă, Cuvântul lui Dumnezeu, viu şi lucrător? Vă propunem să filtraţi fiecare lecţie obiect, activitate, experiment, chiar program etc. punându-vă următoarele întrebări:
- Este această metodă necesară\relevantă pentru clarificarea adevărului pe care vreau să îl predau?
- Poate ideea transmisă prin mesaj să rămână loială adevărului biblic sau deviază?
- Este mecanismul din spatele prezentării uşor de înţeles de copii? (dacă nu înţeleg experimentul sau principiile din spatele lui, poate aduce mai multă confuzie decât adevăr.
- Pot fi destul de clar în expunere astfel încât copilul să nu plece acasă cu ideea de magie?
- Există riscul ca modul de expunere şi ajutoarele folosite să distragă atenţia de la mesaj?
- Pot eu fi atât de echilibrat în expunere încât să accentuez învăţătura, şi să nu transform lecţia într-un ,,show’’?
- Există pericolul ca materialele folosite\ aduse în clasă să provoace accidente?
- Dacă va reproduce acasă copilul prezentarea făcută în clasă există riscul accidentării?
- Pot eu explica totul destul de simplu astfel încât dacă va dori copilul să ţină şi el prezentarea în faţa altora să nu existe riscul de a reproduce greşit ideea, iar eu să fiu bănuit că îi învăţ erezii?
|