„Învață pe copil calea pe care trebuie să o urmeze…”

Proverbe 22:6

Eşti învăţător de şcoală duminicală ?Acest site este pentru tine şi pentru fiecare părinte sau profesor de religie doritor de idei noi.

ÎNVĂȚĂTORI

PROIECTE

RESURSE

CONFERINȚE

Articole Noi

Datoria iertată- povestire

XIR79511 The Village Lawyer, 1621 (oil on panel) by Brueghel, Pieter the Younger (c.1564-1638); 75 x 122 cm; Museum voor Schone Kunsten, Ghent, Belgium; Giraudon; Flemish, out of copyright

Autor necunoscut;

 text preluat de pe Resurse creştine

Descarcă aici: Datoria iertata- povestire

   ‘Omul milostiv va fi binecuvântat, pentru că dă săracului din pâinea lui.

Cu mulţi ani în urmă, un moşier german bogat a poruncit să fie prinsă pe poarta mare a conacului său următoarea înştiinţare:

   ‘Fiecărui arendaş de-al meu îi vor fi anulate datoriile dacă îndeplineşte următoarele condiţii: notează pe o hârtie toate datoriile şi se prezintă personal în biroul meu până mâine la amiază, la ora 12. Moşier, Henrich Muller. ‘

Ce eveniment! Ce frământare în sat! Câte vorbe în sus și în jos! În scurt timp s-a strâns aproape tot satul în faţa porţii conacului. Fiecare voia să se convingă personal de această milostenie unică. Aşa ceva nu se mai auzise până acum. Venise acolo şi batrânul Fritz. ‘O’ gândi el, ‘trebuie să povestesc neapărat soţiei mele despre această înştiinţare. Cât de mult se va bucura să scăpăm aşa de repede şi de uşor de datoriile noastre! ‘ Şchiopătând, plecase cât a putut de repede spre casă sprijinindu-se în bastonul său.

-Ema! stigă el gâfâind. Ema, ai auzit? Moşierul vrea să anuleze TOATE DATORIILE! Noi trebuie să le notăm pe o foaie de hârtie pe care s-o aducem în biroul lui. Ema, ce spui? citește mai mult…

Declarație de credință- un model pentru fiecare învățător

declaratie de credinta

Fie ca aceste cuvinte să devină reale pentru fiecare dintre învățătorii care citesc aceste rânduri:

 Descarcă aici: Declaratie de credinta- Bob Moorehead

                             Declaratie de credinta- pergament

Bob Moorehead, un pastor din Seattle, Washington, a scris următoarea declaraţie de credinţă:

          ,, Fac parte din părtăşia acelora cărora nu le este ruşine. Am puterea Duhului Sfânt. Am trecut graniţa. Decizia a fost luată… Sunt un ucenic al Lui. Nu mă voi uita înapoi, nu voi lua o pauză, nu voi încetini, nu voi da înapoi, nici nu voi sta liniştit. Trecutul meu este răscumpărat, prezentul meu are sens, viitorul meu este sigur. Am încheiat socotelile cu modul de trai scăzut, cu umblarea prin vedere, cu genunchii netezi, cu visele şterse, cu viziunile îmblânzite, cu vorbirea lumească, cu dărnicia ieftină şi cu ţelurile pipernicite şi ciuntite.

           Nu mai am nevoie de superioritate, de prosperitate , de poziţie, de promovări, de aprobări, sau de popularitate. Nu trebuie să am dreptate, să fiu cel dintâi, să fiu in frunte, să fiu recunoscut, lăudat, respectat sau răsplătit. Acum trăiesc prin credinţă, Mă bizui pe prezenţa Sa, umblu prin răbdare, mă simt înălţat prin rugăciune şi lucrez cu putere. citește mai mult…

Rugăciunea pe nisip- idee pt timpul de rugăciune

writeinsand

autor necunoscut

 Descarcă aici: Rugaciunea pe nisip-idee pt timpul de rugaciune

         Text:     Ioan 8:6-8

      Materiale necesare: câte o tăviţă cu nisip şi un băţ sau creion pentru fiecare copil  şi învăţător din grupă.

Recomandare: sugerăm ca această activitate să se facă într-o tabără, excursie sau într-o locaţie cu mult spaţiu, astfel încât copiii să aibe unde să se retragă cu tăviţa şi să petreacă un timp individual de rugăciune.

Prezentaţi copiilor pasajul din Ioan 8, unde se vorbeşte despre contextul în care  Domnul Isus a scris pe nisip. Biblia un ne specifică ce anume a scris El pe nisip; Ar putea fi păcatele celor ce voiau să dea cu pietre,  ar putea fi cuvântul ,,iertare” în dreptul păcatelor femeii acuzate sau ar putea fi chiar laudă sau mulţumire la adresa lui Dumnezeu pentru tot ceea ce a făcut minunat în vieţile celor prezenţi…. Nu putem ştii. Însă un lucru ştim sigur: orice ar fi fost scris pe nisip, primul şi poate singurul martor a fost Isus. El e Singurul care ştie şi poate spune- dar a ales să nu spună nimic.

Spuneţi copiilor că aveţi pentru ei o provocare pentru următoarea rugăciune: ,, Fiecare veţi lua câte o tăviţă cu nisip şi un beţişor, apoi veţi merge şi veţi căuta un loc împrejur: sub un copac, pe o bancă, lângă cabană etc ( sau în alte încăperi) – şi  veţi petrece un timp în părtasie cu Domnul Isus. Veţi scrie pe nisip fiecare păcat, greşeală , durere, grijă care vă apasă şi le veţi mărturisi pe rând, predându-le Lui. E foarte important să scrii, un doar să spui, aceasta rămânând în memoria ta mai bine întipărită şi alungând îndoiala ce ar putea veni mai târziu. Mărturiseşte, cere iertare, cere ajutor şi ia hotărârea să crezi din toată inima că El, Singurul martor la ceea ce ai scris acolo va lua aminte şi şi acţionează după cum te-ai rugat în sinceritate. Domnul tău e alături de tine şi ascultă rugăciunea.” citește mai mult…

TALPA BRELOC – FUGI DE PACAT / lucru manual

Descarcă aici:Breloc- Fugi de pacat                                                            trimis de Dalia Teodora Ana, Castellon, Spania

thumbnail (1)Materiale necesare:Untitled

-argila pentru modelat; bandă dublu-adezivă ; paste fainoase in forma de litere; forma de picior/ papuc de casa ;snur ; inel pentru breloc
Instructiuni: Se lipeste banda adeziva pe forma de picior/ papuc de casa iar mai apoi se lipesc literele pe banda adeziva (ca si cand le-ai vedea in  oglinda)- vezi imagine.Se ia o bucata de argila (un dreptunghi mai mic), se modeleaza pt a avea o forma dreptunghiulara dupa care se apasa cu forma piciorului peste argila. Se indeparteaza surplusul de argila cu
ajutorul unei scobitori. Se face o gaura mica pentru a introduce   snurul cu inelul brelocului si se leagă.

Moise pe apă/ sticla senzorială- lucru manual preșcolari

thumbnail (1)Dalia Ana, Castellon, Spania

Materiale necesare:

-sticlă (pet) de 1 L, golită și fără etichetă; dopuri de plută; foaie verde gumată, sau din carton plasticat -ptr. iarbă; imaginea cu micuțul Moise printată și decupată; lipici, foarfecă. apă și colorant albastru;

Descarc aici:

Instructiuni: Bebelusul moise

Se printeaza imagine cu micutul Moise, se coloreaza si se plastifica +decupat. Se lipeste pe dopul de pluta .
se taie coala de hartie verde palstificata in forma unor plante si se lipesc de jur imprejurul dopului de pluta .
In sticla se adauga apa pana la 172 si apoi o pthumbnailicatura de colorant albastru. Se agita bine dupa care se introduce dopul de pluta.
Daca se doreste se pot adauga si pestisori sau crocodil in sticla cu apa (ce reprezinta raul Nil).
Se inchide sticla.

 

 

EXPERIENŢE CU DUMNEZEU – propunere pt. grupa de adolescenți

24358811-352-k421723

Sergiu Mortogeanu, bis. Filadelfia, Pâncota, Arad

Descarcă aici: Experiente cu Dumnezeu- propunere pt. grupa de adolescen´ti

Filipeni 3:10. Şi să-L cunosc pe El şi puterea învierii Lui…

PAŞI IN ORGANIZAREA ACESTEI LECŢII INTERACTIVE:

-propune tuturor celor din grup să se gândească la o experientă personală care poate fi impărtăşită cu ceilalti;
-alege câteva experienţe care se vor împărtăşi în public, în limita timpului disponibil;
-fă un cerc din scaune,altfel să se creeze o atmosferă mai placută şi un cadru mai familial, lucru care va da curaj celor mai timizi de a lua cuvântul;
-nu uita să tragi concluziile de final si să încurajezi pe toţi cei prezenţi la o cunoaştere personală şi apropiere de Dumnezeu, pentru a experimenta şi ei puterea nemarginită a Acestuia.

Ce muzică ascultăm ? – exercițiu muzical pt adolescenți

1200-49219314-boy-listening-music

Sergiu Mortogeanu, bis. Filadelfia, Pâncota, Arad

Descarcă aici: Ce muzica ascultam- exercițiu muzical pt adolescenți
-caută un cântec mai cunoscut în mediul creştin gen:”Amazing grace”(“Mărețul har”) sau “O,Doamne mare când privesc eu lumea”…
-caută aceeaşi melodie, dar genuri diverse de muzică:clasic,simfonic,dance,tehno, jazz,rock,contry, new age, heavy-metal,hip-hop,etc
-caută informaţii despre interpreţii melodiilor găsite, dacă sunt sau nu creştini.
-Prezintă adolescenţilor câte un fragment de 20-30 secunde din fiecare variantă găsită a aceleiaşi melodii.
-trageţi concluziile lăsandu-i pe fiecare în limita timpului disponibil să spună ce gen i-a plăcut, ce a simţit şi la ce s-a gândit în timpul acelei melodii.

Concluziile invatatorului:

citește mai mult…

CONCURS BIBLIC WHATSAPP

young-teenage-man-mobile-phone-260nw-1514329064

Sergiu Mortogeanu, bis. Filadelfia, Pâncota, Arad

Descarcă aici: Concurs biblic pe whatsapp

1.Crează un grup pe whatsapp cu toţi adolescenţii care frecventează studiul biblic (care au telefon cu aplicaţia respectivă).
2.Stabileşte perioada în care se va desfăşura concursul. De preferat 1-2 săptămâni.
3.Stabiliţi de comun acord ora la care în fiecare zi să fie trimise întrebările pe grup,oră care să nu se suprapună cu programele bisericii locale nici cu orele de şcoală.
4.Pregăteşte un set de câteva întrebări (5-10) pentru fiecare zi de concurs.
5. Înainte de a începe câte o zi de concurs, trimite un mesaj pe grup,în care anunţi că în următoarele minute va incepe concursul pe whatsapp.
6.Fiecare participant are dreptul la un singur răspuns.
7.Primul adolescent care dă răspunsul corect,primeşte 1 punct.
8.În momentul în care cineva a dat răspunsul corect învătătorul va trimite mesajul: răspuns corect urmat de numele adolescentului,şi se va trimite urmatoarea întrebare până se va epuiza tot setul din ziua respectivă.
9.La finalul fiecarei zile,învăţătorul va afişa clasamentul cu cei care au obţinut puncte.
10.La finalul perioadei de concurs,se va face clasamentul final,în ordinea descrescătoare a punctajului.
11.La prima intâlnire de studiu biblic după concurs,se pot oferi premii tuturor participanţilor sau doar celor premianţi(locul 1,2 si 3)

*NOTĂ

Majoritatea adolecenţilor pierd vremea pe telefon in discuţii neconstructive , modificări si transferuri de poze,vizionări de videoclipuri,sau navigări pe internet.Un concurs biblic,va fi ceva inedit,care îi poate scoate din rutină,va capta atenţia întregului grup,şi va crea o legatură de prietenie mai strânsă între participanţi.

TIMPUL JERTFELOR- provocarea adolescenților la slujire

depositphotos_70422541-stock-photo-group-of-school-children-singing

Sergiu Mortogeanu, bis. Filadelfia, Pâncota, Arad

Descarcă aici: Timpul jertfelor- provocare ptr adolescenți

-propune cu câteva săptămâni înainte TUTUROR celor din grup să se gândească la cum poate fiecare să îşi aducă aportul prin slujire;
-fă o lista cu ce va pregati fiecare adolescent(poezie, cântare, mărturie, îndemn la rugăciune, citirea unui psalm,etc)
-dacă sunt adolescenţi necreştini sau care nu au prea multe abilităţi, rezervă-le locurile disponibile pentru cei care se vor ocupa cu organizarea (aranjarea sălii şi a scaunelor, scrirea unui mesaj motivaţional despre jertfă/slujire pe tablă, pregătirea unei mese pentru finalul lecţiei dacă bugetul grupului permite);
-elaborează un desfăşurător cu ordinea punctelor din program;

Versete utile:
Leviticul 22:29:
„Când veți aduce Domnului o jertfă de mulțumire, s-o aduceți așa ca să fie primită.”

Psalmul 50:23:
“Cine aduce mulțumiri ca jertfă, acela Mă proslăvește, și celui ce veghează asupra căii lui, aceluia îi voi arăta mântuirea lui Dumnezeu.”

Psalmul 116:17:
“Îți voi aduce o jertfă de mulțumire și voi chema Numele Domnului”.

Psalmul 13:6
“Cânt Domnului, căci mi-a făcut bine!”

SEARA ÎNTREBĂRILOR- idee pt adolescenți

2352a-1Sergiu Mortogeanu, bis. Filadelfia, Pâncota, Arad

      -cere adolescenţilor să noteze pe o bucată de hartie fiecare, în anonimat, problemele şi întrebările care îl frământă şi la care caută un răspuns sau soluţie.
-selectează din ele, câteva, în funcţie de cât timp vei aloca pentru acea seară.
-programează seara întrebărilor în aşa fel încât să ai timp să te pregăteşti (cu 1-2 săptămâni înainte).
-roagă-te şi pregăteşte-te temeinic şi cu argumente solide din Biblie. De asemenea caută şi exemple practice dacă este posibil pentru a evidenţia răspunsul sau soluţia la problema respectivă.
-alocă timp după fiecare întrebare celor care vor să îşi spună parerea sau dacă este cineva care nu a înţeles ceea ce ai vrut să le spui (poate are nevoie de explicaţii suplimentare).
-acest tip de activitate este foarte eficientă în lucrarea cu adolescenţii, deoarece merge direct la ţintă. Sub anonimat mulţi îşi deschid inima şi au curajul să îşi dezvăluie problemele cu care se confruntă.

Scenetă -Judecata ( pentru adolescenți)

de Sergiu Mortogeanu, bis. Filadelfia, Pâncota, Arad

great_white_throneDescarcă aici: Ziua judecății- scenetă ptr adolescenți

PERSONAJE:
-POVESTITOR
-BĂIAT
-DEMON
-ÎNGER
TIMP DE CITIRE:10-12 MINUTE

POVESTITOR:Dimineaţă de toamnă târzie. Crengile bătrânului nuc din fața casei scutură ultimele frunze uscate. Băiatul incă mai dormea deşi ceasul era cu mult trecut de ora 7. Adormise târziu, cu mult după miezul nopţii, după ore de navigare prin lumea virtuala.
Țrrrrr…sună din nou alarma de la telefonul de pe noptieră. Sări din pat ca şi cum uitase ceva să facă.
BĂIAT: – 000,e miercuri şi le-am promis lui Tudor şi Paul că ne vom întâlni cu un sfert de oră mai repede în faţa şcolii pentru o ţigară, înainte de începerea orelor de şcoală.
-E greu să fii…duplicitar. Dacă m-aş putea schimba, dar e atât de greu…
POVESTITOR :gândea tânărul în timp ce işi puse în buzunarul de Ia rucsac pachetul de ţigări. Apoi scoase de sub pat,o doză goală de bere pe care o ascunse noaptea trecută de frica părinţilor şi pe care o consumă pe furis, cu un aer de vinovăţie şi în grabă pentru a nu fi prins. Aerisi camera câteva minute pentru a alunga mirosul de alcool.

citește mai mult…

Versete talant- pt breloc

Untitledde Roxana Barac, Barcelona

Derscarcă aici:   talant 2-3

                               talant 4-5

                                talant 6-7

                               talant 8-9

                               talant 10-11

                              talant 18-25

                             talant 25+-1

Poem – Mulțumirea

multumire2416Compus  de Florina C. , Șoimoș, Arad, bis. Pe Stâncă

Descarcă aici: Poem- Multumirea

1. MARE ESTE DUMNEZEU

UNIC E ÎN TOT CE FACE,

LINIŞTIT SUNT LÂNGĂ EL

CĂCI ÎMI DĂ DIN A SA PACE.

 

2. ŢARA SA E UN LOC BUN

UIMIT SUNT DE CE M-AŞTEAPTĂ

MĂ CONDUCE  CU-AL SĂU BRAŢ

IUBITOR EL   MĂ  ÎNDREAPTĂ.

 

3. RĂNI DE AM ,CU DRAG LE LEAGĂ

EL CUNOAŞTE  A MEA DORINŢĂ

AJUTOR DĂ,*NVĂŢĂTURĂ

MOTIVÂND A MEA CREDINŢĂ.

 

4. TOT CE SUNT, EU SUNT PRIN HARU-I

TOT CE AM, AM DE LA EL,

DE ACEEA –N ORICE VREME

VREAU SĂ-I MULŢUMESC SI EU.

 

5. PENTRU PÂINE,PENTRU APĂ,

PENTRU HAINA CE MI-A DAT

PENTRU NOTA CEA MAI MICĂ

CE MĂ-NDEAMNĂ L-A-NVĂŢAT.

 

6. PENTRU: ,,NU “ -RĂSPUNSUL CARE

L-AM PRIMIT LA RUGĂCIUNE,

CĂCI EU ŞTIU CĂ ATUNCI CÂND L-A DAT

DOMNUL S-A GÂNDIT LA MINE.

7. PENTRU CASA –N CARE ASTĂZI

LOCUIESC ,MĂ POT JUCA.

PENTRU CĂ  MI-A PUS ALĂTURI

OAMENI PENTRU-A  MĂ-NVĂŢA.

 

8. MULŢUMESC ŞI PENTRU AER

CE M-AŞ FACE FĂRĂ EL?!

MULŢUMESC PENTRU SCRIPTURA

PENTRU SFÂNT CUVÂNTUL SĂU.

 

9. MULŢUMESC  PENTRU PICIOARE,

PENTRU MÂINI,PENTRU URECHI ,

PENTRU OCHI ŞI PENTRU GURĂ

TOATE –MI SPUN CĂ MĂ IUBEŞTI.

 

10- MULŢUMESC PENTRU CULOAREA

CE-AI ALES CA SĂ MI-O DAI

11. PENTRU ŢARA –N CARE M-AI PUS

CA SĂ CRESC,CA SĂ TE LAUD.

 

12. MULŢUMESC CĂ –N PLANUL MARE

AI UN LOC ŞI PENTRU MINE

VREI SĂ DUC LA FIECARE

VESTEA DESPRE-A TA IUBIRE

 

13. NU-S PREA MIC ,

NU SUNT PREA  TÂNAR

SĂ VORBESC AL TĂU CUVÂNT

VREAU CA TOŢI SĂ FIM ÎN CERURI

URMÂND TOŢI AL TĂU SFAT SFÂNT.


citește mai mult…