STUDIU DE CAZ pt. învățători (1)

Biserica Penticostală Filadelfia, Călan

  1. Vali are 10 ani, întabără L-a primit pe DomnulIsus ca Mântuitor personal. El nu are părinți credincioși și până acum a mers doar ocazional la biserică. Învățătorii de la Școala duminicală l-au invitat pe Vali să vină în fiecare duminică la biserică și la grupa de Școală Duminicală, dar băiatul a continuat să vină rar. Învățătorii lui Vali s-au gândit că poate părinții lui nu îl lasă să vină la biserică, însă într-o discuție cu el învățătorii au aflat că Vali nu crede că e atât de important să meargă atât de des la biserică pentru că el oricum e un copil a lui Dumnezeu și se poate ruga și acasă.
  2. Care este problema?

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. Dacă ai fi învățătorul lui Vali, ce l-ai sfătui să facă?

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

  1. Oferă-i lui Vali argumente biblice pentru sfaturile practice pe care i le-ai dat.

___________________________________________________________________________

Devoțional- 40 zile de post de gândire negativă

            trimis de Simona Popan, Bis. Micalaca, Arad

Descarcă aici: Dinauntru in afara- 40 zile de post de gandire negativa

Devoționalul “Dinăuntru în afară” ( G.Dickow) -40 de zile de post de gândire negativă, este un material potrivit de  a fi folosit la grupele de adolescenți sub diferite forme. Ideea principală este aceea că, fiecare gând negativ care poate apărea în perioada adolescenței ca zbatere interioară în căutarea fiecăruia în parte după răspunsurile necesare la diferite întrebări , poate fi inlocuit cu un Cuvânt din Sfânta Scriptură.  Acest Cuvânt poate conduce adolescenții înspre biruința acelor frământări, dar și mai mult decât atât, îi poate conduce înspre Domnul Isus ca Mântuitor personal și Domn Biruitor peste vietile lor.

Forme în care poate fi aplicat:

  1. În fiecare zi, pe grupul de whatsup al grupei , se poate trimite câte o filă din devoțional ; apoi, la următoarea întâlnire alocați un timp în care să se discute despre momentele zilelor din devoțional la grupă.
  2. La fiecare întâlnire, se poate citi împreună, câte o filă de devoțional. Învățătorul poate face o scurta prezentare a ideii principale și poate transforma devoționalul zilei chiar într-un îndemn la rugăciune cu toată grupa .
  3. Se poate folosi ca suport pentru lecții biblice, introducându-i pe adolescenți în prezentare, discuții, exemplificări, prin metode adecvate fiecărei idei a devoționalului. Urmăriți prin aceasta aprofundarea Cuvântului lui Dumnezeu și contracararea fiecărui gând negativ care apare în această perioadă.

PORTOCALELE (adaptat)- idee joc pentru adolescenți

              De Corina Moloci, Bis. ,,Betania”, Arad

            Descarcă aici: Portocalele- joc adaptat

          Jocul clasic „Portocalele” se joacă așa:

Copiii se numără și fiecare trebuie să își rețină propriul număr. Apoi  cineva strigă: „Am un coș cu portocale, din care aș mânca 3” Copilul cu numărul 3 răspunde: „De ce 3 si nu 7” (sau orice alt număr la întâmplare). Cel care își aude numărul trebuie să fie receptiv și să își ducă întrebarea mai departe (De ce 7 și nu 5?”) Cine nu e atent va fi eliminat din joc. Jocul se continuă până rămâne ultima „portocală” care va fi câștigătoare.

            Adaptare: Portocalele cu mulțumiri

Copii se numără, apoi se strigă întrebarea: ”Aș mânca o portocală…” dar cine va răspunde nu va zice „de ce una și nu…?” ci va spune un motiv de mulțumire (de exemplu va răspunde „pentru sănătate”) și apoi va numi alt număr. Copilul care are numărul respectiv va trebui să zică alt motiv de mulțumire, după care să strige un alt număr. Toți participanții trebuie să fie foarte receptivi pentru a nu fi eliminați. Ultimul copil care reușește să rămână în joc va fi premiat.

Acest joc poate fi adaptat în funcție de subiectul lecției, de exemplu „Roada Duhului Sfânt”. La această variantă copiii vor spune câte o roadă, apoi numărul. Astfel jocul poate fi folosit pentru fixarea sau recapitularea noilor informații.

Cutia cu întrebări -idee pentru adolescenți-

De Corina Moloci, Bis. ,,Betania”, Arad

Descarcă aici: cutia cu intrebari

   Confecționează o cutie în care copiii pot să pună bilețele cu întrebări (nesemnate, anonime).

         Adolescența este o perioadă dificilă și delicată. În această etapă, copiii se confruntă cu multe temeri, îndoieli  și frământări. Din păcate unii adolescenți nu au îndrăzneala să discute deschis cu părinții despre toate acestea, de teamă ca adulții din jur să nu își schimbe părerea despre ei. De aceea încurajăm adolescenții să scrie pe bilețel întrebarea care îi frământă (în mod anonim, fără să își scrie numele) și să o adauge în cutie. (exp. De ce este păcat să fumez? De ce este rău horoscopul?)

La fiecare întâlnire extrageți câte o întrebare și o citiți în auzul tuturor. Anunțați copiii că data viitoare când vă întâlniți vor primi răspunsul la întrebarea respectivă.

Recomand să nu răspundeți pe loc la întrebări, ci este bine ca răspunsul să fie dat la întâlnirea viitoare, pentru a avea timp să te documentezi. Multe întrebări te vor surprinde, de aceea e nevoie de o călăuzire specială de sus. Trebuie să fii foarte atent la atitudinea ta, la viața ta, la curăția cu care trăiești înaintea Domnului zi de zi. Copiii te vor urmări, pentru ei ești ca o carte deschisă! De aceea nu ai voie să spui niciodată unui adolescent care te va întreba despre ceva  „Asta nu e treaba ta”… sau „Dumnezeu nu are treabă cu asta” Astfel de răspunsuri din partea ta îl vor deruta complet și îl vor dezamăgi. Răspunsul pe care îl dai copiilor trebuie să fie biblic(să vedem „ce zice Biblia despre …”) nu o părere personală. E deosebit de important ca ceea ce zidim în viețile copiilor să zidim pe Cuvântul lui Dumnezeu, El e temelia cea mai puternică.

Prin această metodă poți descoperi nevoile adolescenților cu care lucrezi, frământările specifice vârstei și generației lor. Aflând preocupările și temerile copiilor, tu ca învățător îți poți adapta lecția și subiectul de discuție în funcție de nevoile lor. Citind întrebarea care va fi discutată duminica viitoare, copiii vor fi atrași de subiect și vor face tot posibilul să nu lipsească.

Armura Domnului- joc cunoaștere/ recapitulare

 de Florina Curuliuc -Biserica ,,Pe Stâncă Şoimoş’’ 

Descarcă aici: Armura- joc de cunoastere

Armura de mai jos se printează în două culori (de exemplu aurie/argintie).Înaintea întâlnirii cu copiii se prind sub scaune părți din armură.   După ce copiii au ajuns și s-au așezat sunt solicitați să găsească armura completă. Fiecare vine cu bucata găsita sub scaunul lui la învațatorul care are  un ecuson sub forma scutului – colorat ca și armura. Dacă nu s-au găsit sub scaunele ocupate toate părțile armurii, copiii rămași în sală pot să le caute.Câștigă câte un premiu dulce fiecare participant. Echipa care a terminat prima- 2 bomboane, cea de pe locul doi- o bomboană.

Copiii din cele două echipe sunt provocați să găsească 5 lucruri care le au în comun și să le spună învățatorului care le va scrie (ex. toti sunt la scoala,se roagă, etc.) Premiul se poate repeta . J  În cazul in care aveti un număr mai mare de copii și multe bomboane….  puteți face mai multe echipe printând armura în mai multe culori.

ARMURA DOMNULUI  –Joc recapitulativ

Se desenează și colorează diferit două armuri. Lipiţi fiecare componentă a ei pe câte un cartonaș apoi se așează cu fața în jos, amestecate, pe o masă sau se pot prinde pe o tablă.

Se împart copiii în două echipe (fiecare va avea o culoare). Învăţătorul pune întrebări din recapitulare fiecărei echipe, iar copilul care ridică mâna şi răspunde corect va putea alege un cartonaş. Câștigă echipa care își găsește prima armura completă.

Bonus: copilul care găsește sabia are dreptul să mai tragă un cartonaș.