De Estera Mariș, Azuqueca, Spania
Materiale: 2 cutii suprapuse, ornamente si stranduri din foam, mânere din cozi de mătură, îngeri din foam (pt corp), globuri și vată (pentru cap), sârmă și pene ( pentru aripi), vopsea spray de culoare aurie;
De Estera Mariș, Azuqueca, Spania
Materiale: 2 cutii suprapuse, ornamente si stranduri din foam, mânere din cozi de mătură, îngeri din foam (pt corp), globuri și vată (pentru cap), sârmă și pene ( pentru aripi), vopsea spray de culoare aurie;
material trimis de Estera Mariș, Azuqueca, Spania
Descarcă aici:Sceneta- Chemarea lui Samuel
Personaje: Povestitor1, Povestitor2, Ana, Penina, Elcana, Proorocul, Samuel, Leea, Maria, Hofni, Fineas, Malhi, Elihu, Dumnezeu, Eli, Copiii Peninei.
Povestitor– Pe vremea judecătorilor în Israel, era un om numit Elcana, care locuia la Rama împreuna cu cele 2 soţii ale lui: Ana şi Penina. Ana nu avea copii şi asta era o pricina de mare întristare pentru ea, însă cealaltă soție Penina avea copii, și fiind o femeie răutăcioasă, își bătea joc de Ana și o făcea să se întristeze pentru că era stearpă. Barbatul lor, Elcana o prețuia mai mult pe Ana, fiindcă ea avea un caracter ales și iubea pe Domnul Dumnezeu. În fiecare an, mergeau cu toții la Silo ca să se închine Domnului. Acolo slujea preotul Eli cu cei 2 fii ai lui: Hofni si Fineas. Și de fiecare dată când mergeau, Penina o necajea pe Ana, care se întrista mult.
Penina– Ha ha.. vezi? Pe mine, Dumnezeu, m-a binecuvantat cu mulți copii, dar tu… nu ai reușit nici măcar unul să faci. Vai de tine! O stearpa în Israel, pe tine te-a uitat Dumnezeu! read more…
Descarcă aici: 1Tim_6_20
* În locul spațiului liber spuneți copilului să pună numele său, pentru a își însuși mai eficient mesajul;
trimis de Otilia Hancheș, Bis. Filadelfia Oarda, jud. Alba
Descarcă aici: Top 10 tări cu grad ridicat de persecutie
Vă îndemnăm să folosiți acest material pentru a îndemna pe copii să se roage pentru creștinii aflați în țările cu grad mare de persecuție.
Descarcå aici: Armura
Biserica Penticostală Filadelfia, Călan
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
trimis de Simona Popan, Bis. Micalaca, Arad
Descarcă aici: Dinauntru in afara- 40 zile de post de gandire negativa
Devoționalul “Dinăuntru în afară” ( G.Dickow) -40 de zile de post de gândire negativă, este un material potrivit de a fi folosit la grupele de adolescenți sub diferite forme. Ideea principală este aceea că, fiecare gând negativ care poate apărea în perioada adolescenței ca zbatere interioară în căutarea fiecăruia în parte după răspunsurile necesare la diferite întrebări , poate fi inlocuit cu un Cuvânt din Sfânta Scriptură. Acest Cuvânt poate conduce adolescenții înspre biruința acelor frământări, dar și mai mult decât atât, îi poate conduce înspre Domnul Isus ca Mântuitor personal și Domn Biruitor peste vietile lor.
Forme în care poate fi aplicat:
De Corina Moloci, Bis. ,,Betania”, Arad
Descarcă aici: Portocalele- joc adaptat
Jocul clasic „Portocalele” se joacă așa:
Copiii se numără și fiecare trebuie să își rețină propriul număr. Apoi cineva strigă: „Am un coș cu portocale, din care aș mânca 3” Copilul cu numărul 3 răspunde: „De ce 3 si nu 7” (sau orice alt număr la întâmplare). Cel care își aude numărul trebuie să fie receptiv și să își ducă întrebarea mai departe (De ce 7 și nu 5?”) Cine nu e atent va fi eliminat din joc. Jocul se continuă până rămâne ultima „portocală” care va fi câștigătoare.
Adaptare: Portocalele cu mulțumiri
Copii se numără, apoi se strigă întrebarea: ”Aș mânca o portocală…” dar cine va răspunde nu va zice „de ce una și nu…?” ci va spune un motiv de mulțumire (de exemplu va răspunde „pentru sănătate”) și apoi va numi alt număr. Copilul care are numărul respectiv va trebui să zică alt motiv de mulțumire, după care să strige un alt număr. Toți participanții trebuie să fie foarte receptivi pentru a nu fi eliminați. Ultimul copil care reușește să rămână în joc va fi premiat.
Acest joc poate fi adaptat în funcție de subiectul lecției, de exemplu „Roada Duhului Sfânt”. La această variantă copiii vor spune câte o roadă, apoi numărul. Astfel jocul poate fi folosit pentru fixarea sau recapitularea noilor informații.
De Corina Moloci, Bis. ,,Betania”, Arad
Descarcă aici: cutia cu intrebari
Confecționează o cutie în care copiii pot să pună bilețele cu întrebări (nesemnate, anonime).
Adolescența este o perioadă dificilă și delicată. În această etapă, copiii se confruntă cu multe temeri, îndoieli și frământări. Din păcate unii adolescenți nu au îndrăzneala să discute deschis cu părinții despre toate acestea, de teamă ca adulții din jur să nu își schimbe părerea despre ei. De aceea încurajăm adolescenții să scrie pe bilețel întrebarea care îi frământă (în mod anonim, fără să își scrie numele) și să o adauge în cutie. (exp. De ce este păcat să fumez? De ce este rău horoscopul?)
La fiecare întâlnire extrageți câte o întrebare și o citiți în auzul tuturor. Anunțați copiii că data viitoare când vă întâlniți vor primi răspunsul la întrebarea respectivă.
Recomand să nu răspundeți pe loc la întrebări, ci este bine ca răspunsul să fie dat la întâlnirea viitoare, pentru a avea timp să te documentezi. Multe întrebări te vor surprinde, de aceea e nevoie de o călăuzire specială de sus. Trebuie să fii foarte atent la atitudinea ta, la viața ta, la curăția cu care trăiești înaintea Domnului zi de zi. Copiii te vor urmări, pentru ei ești ca o carte deschisă! De aceea nu ai voie să spui niciodată unui adolescent care te va întreba despre ceva „Asta nu e treaba ta”… sau „Dumnezeu nu are treabă cu asta” Astfel de răspunsuri din partea ta îl vor deruta complet și îl vor dezamăgi. Răspunsul pe care îl dai copiilor trebuie să fie biblic(să vedem „ce zice Biblia despre …”) nu o părere personală. E deosebit de important ca ceea ce zidim în viețile copiilor să zidim pe Cuvântul lui Dumnezeu, El e temelia cea mai puternică.
Prin această metodă poți descoperi nevoile adolescenților cu care lucrezi, frământările specifice vârstei și generației lor. Aflând preocupările și temerile copiilor, tu ca învățător îți poți adapta lecția și subiectul de discuție în funcție de nevoile lor. Citind întrebarea care va fi discutată duminica viitoare, copiii vor fi atrași de subiect și vor face tot posibilul să nu lipsească.