joc trimis de Aneta Dagau, Arad
Scopul: dezvoltarea încrederii în forţele proprii şi în semeni, a capacităţii de comunicare şi cooperare
Desfăşurarea jocului:
Învăţătorul va trebui să delimiteze mlaştina cu ajutorul sforilor. Copiii vor fi impartiti in doua echipe.Fiecare copil din echipă (cu excepţia unui singur copil) va primi câte o bucată de material. Bucăţile de material vor fi folosite ca “insule” ca să-i ajute pe copii să treacă mlaştina de la un mal la celălalt. Copilul care nu are “insulă” va fi “orbul” (legat la ochi cu eşarfă sau purtând o mască de dormit).
Când primul copil va începe activitatea, se va folosi de “insula” lui. Va pune insula pe mlaştină odată cu piciorul pe ea. Apoi următorul copil îi va da “insula” lui pentru a putea merge mai departe, urmând ca al doilea copil să urce pe insula primului copil. Dacă în timpul jocului vreo insulă va rămâne descoperită (adică nu va fi nici un copil pe ea), crocodilii vor mânca insula (învăţătorul va lua insula) ceea ce va îngreuna demersul copiilor.
În timpul desfăşurării jocului, doi dintre copii vor ajuta orbul să treacă împreună cu ei mlaştina. Unul va fi înaintea lui, iar celălalt după el
Dacă vreun copil sau orbul va călca pe lângă insulă, crocodilul îl va prinde de picior, iar ca şi consecinţă jocul se reia de la început.
Când ultimul copil va începe să treacă mlaştina, avansând va trebui să adune “insulele” de pe mlaştină.