RĂSĂRIT ŞI APUS CU DUMNEZEU (Proiect pentru a ajuta copiii să citească Cuvantul lui Dumnezeu)

Untitled

De Florentina Ardelean, bis. Gloria/ Bujac, Arad

Descarcă aici: RASARIT SI APUS CU DUMNEZEU

                         Am gândit proiectul acesta din dorinţa de a insufla în copii dragoste mai multă pentru Dumnezeu şi pentru Cuvântul Său, care o dată sădit în inima lor,să lucreze şi să aducă roadă.

Privind la frumuseţea răsăritului şi a apusului de soare m-am gândit la Dumnezeu şi la cât este de important să avem un început “răsărit” în viaţă cu El, dar mai ales şi mai important este să avem un sfârşit, un “apus” în tot şi în toate -cu El, Creatorul Soarelui, al nostru şi a tot ce ne înconjoară.  Le-am vorbit prin urmare copiilor despre cât de minunat este să începi şi să încheie ziua cu Dumnezeu, să îşi dorească să înceapă orice lucru, orice zi , săptămână ,lună, an şcolar sau noul an cu El ,dar şi mai mult să aibă grijă ca apusul –sfârşitul oricărui lucru, zi ….să fie cu tot cu El cu Dumnezeu  (“Mai bun este sfârşitul unui lucru decât începutul lui.” Eclesiastul 7:8 ).  Am dorit să îi încurajez  ca dacă….cumva au “pierdut” un răsărit, să fie foarte atenţi privind spre apus… cum încheie ziua,săptămâna, luna, anul dar mai ales viaţa….cu Dumnezeu sau fără de El….pentru că de aceasta depinde veşnicia lor!

Varianta 1. Pentru grupele de şcoală Duminicală

Acest proiect îl  facem la grupe, cu ajutorul unui cartonaş (cel din imaginea din colţ) pe care îl lipim în caietele copiilor cu un verset ales de învăţători pentru Răsăritul fiecarei zile (ne gândeam că pt dimineaţa, în timpul şcolii, să fie doar un verset) iar la Apus un Psalm sau din cartea Proverbelor un capitol pe care le-am recomandat să îl citească cu părinţii având astfel un altar cu familia la finalul fiecarei zile.

Duminică următoare verificăm în caietele copiilor unde i-am rugat sa bifeze în dreptul fiecarei zile dacă au citit Cuvantul lui Dumnezeu. Puteţi alege alte cărţi din Biblie nu neaparăt acestea… alegeţi după cum vă călăuzeşte Domnul .

Pentru vizualizare, la grupă notăm textele pe un panou ( noi am făcut un panou cu frunze pentru că e toamnă şi vom scrie textele pe frunze; dar la fiecare anotimp, vrem să schimbăm cu fulgi, flori şi fructe.)

La finalul unui anotimp sau a anului şcolar  putem alege dacă dorim să premiem copiii care au citit toate sau aproape toate textele ce le-au fost date în cadrul acestui proiect. Şi dacă nu-i vom  putea premia…cel puţin ştim că prin acest proiect am încercat sa le insuflăm copiilor sa înceapă ziua cu Dumnezeu, privind la frumuseţea răsăritului … şi ori de câte ori vor vedea frumuseţea apusului de soare să se gândească la Dumnezeu şi cum au încheiat acea zi ….dar mai mult de atât nu doar o zi,o luna,un an …ci să îşi dorească ca finalul alergării pe acest pământ să fie la fel de frumos precum apusul soarelui…si anume cu DUMNEZEU.

Varianta 2. Pentru tabere

În fiecare dimineaţă un învăţător va avea grijă să scrie pe un bileţel Răsărit cu Dumnezeu –Psalmul…. ales de el pentru acea dimineaţă,urmând ca toţi copiii împreună cu liderul de cameră dupa inviorare să aibă un timp în care să citească din Cuvântul lui Dumnezeu textul găsit pe uşa şi poate câteva mici discuţii pe baza acelui psalm  (nu foarte mult pt. că după micul dejun era timpul de închinare,versetul şi lectia biblică ) iar seara din nou , înainte de culcare, învăţătorul responsabil cu aceasta lucrare lipea pe usa biletelul Apus cu Dumnezeu –Proverbe cap….si deasemenea şi la altarul de seara, copiii, împreună cu liderul de camera citeau si aveau un timp in care pe baza textului puteau pune întrebări sau învăţătorul îi poate provoca la discuţii … explicând ceea ce poate unii copii nu au înţeles din acel text.

 

Categorii

Lasa un comentariu